V rámci jednání koordinační skupiny DigiKoalice v březnu 2019 proběhlo také představení hlavních závěrů nezávislé rešerše týmu Internetového institutu, při které byla zkoumána základní výzkumná otázka – jaká efektivní propojení nabízí digitální technologie a opatření strategie digitálního vzdělávání prioritám Strategie vzdělávací politiky do roku 2020? Výzkumný tým měl nelehký úkol – porovnat závěry externí evaluace plnění Strategie 2020 s aktuálním stavem plnění Strategie digitálního vzdělávání.
Na základě navazujících neformálních jednání, kterých se zúčastnili i zájemci/členové DigiKoalice, vyplynuly náměty na spolupráci při zvyšování znalostí členů DigiKoalice v tom, jak při svých aktivitách zjišťovat a predikovat dopady digitálních inovací na učení dětí. Koordinační skupina pověřila tajemníka DigiKoalice, aby připravil ve spolupráci se členy DigiKoalice a Internetovým institutem šetření mezi členy DigiKoalice na téma, jak se zjišťování dopadu svých aktivit jednotlivé organizace věnují. DigiKoalice také vytvoří podmínky pro pravidelnou debatu členů, jak o zjišťování dopadu svých aktivit pečovat. Internetový institut nabídl své kapacity také pro navazující komparativní studie porovnávající konkrétní postupy řešení vybraných témat digitálního vzdělávání v zahraničí s porovnáním na proveditelnost daných postupů i v ČR.
Koordinační skupina DigiKoalice přijala jako stálé hosty jednání zástupce Svazu průmyslu ČR a Smíchovské střední průmyslvé školy (p. Jabůrková a p. Sáblík), kteří jsou také členy expertní skupiny MŠMT k podkladům pro Strategii vzdělávací politiky S2030+. Digitální dovednosti a inovace ve vzdělávání mají ve světě učení dětí i dospělých své místo, což dokazují pestré projekty 132 členů DigiKoalice. Věříme, že členská základna i dílčí sběr podkladů z DigiKoalice napomohou lepšímu směřování péče o učení dětí ve školách za pomoci digitálních technologií.
Manažerské shrnutí závěrů nezávislé rešerše Internetového institutu komentuje na závěr zakladatelka Internetového isnstitutu Tereza Bartoníčková: “Níže uvedené body jsou pro tým Internetového institutu hlavním shrnutím oblastí, které jsou zásadní pro umožnění smysluplného zavádění změn ve školách a výuce. Jsme připraveni a rádi budeme na těchto tématech pracovat, jelikož vzdělávání vnímáme jako základ pro život v prostředí komplexních změn, které přináší a bude přinášet digitální doba. Většina oblastí je navzájem propojena, ovšem vzhledem k charakteru jednotlivých témat, na které by se šlo zaměřit vidíme nejsmysluplnější formy další spolupráce jako komparativní studie, popisy konkrétních praktik a návrhy strategií či postupu dalších kroků.”
Doporučení z nezávislé rešerše nastavují “pohled zvenku” všem aktérům, kteří se aktivitám a projektům na podporu digitálního vzdělávání věnují.
Kontakt