NPI Speciál pro podporu výuky na dálku č. 11

Od běžné klasifikace k formativnímu hodnocení

(převzato z https://www.npicr.cz/aktuality/od-bezne-klasifikace-k-formativnimu-hodnoceni)

V novém vydání Speciálu pro podporu výuky na dálku se v souvislosti s ukončováním školního roku vracíme k tématu hodnocení žáků: přinášíme stanovisko MŠMT a zkušenosti z praxe. Věnujeme se také zájmovému a neformálnímu vzdělávání, zkušenostem a aktivitám školních družin a školních klubů, NNO pracujících s dětmi a mládeží, středisek volného času a DDM.

S blížícím se koncem školního roku se veSpeciálu pro podporu výuky na dálku opět vracíme k tématu hodnocení žáků úvodníkem ředitele odboru MŠMT Jaroslava Faltýna s vypovídajícím titulkem – „Aktuální doporučení: od běžné klasifikace k formativnímu hodnocení“ a rozhovorem s úspěšným pedagogem Tomášem Chrobákem, který také dává přednost formě slovního hodnocení.

Pozornost tentokrát věnujeme i zájmovému a neformálnímu vzdělávání a prezentujeme zkušenosti a aktivity školních družin a školních klubů, středisek volného času a domů dětí a mládeže. O své postřehy a zhodnocení práce vychovatelek a vychovatelů v období nouzového stavu se s námi podělili předsedkyně Asociace vychovatelů školských zařízení a vedoucí vychovatelé školních družin. A pokud hledáte inspiraci pro kreativní volnočasovou činnost pro děti a mládež, nabízíme vám soubor inspirativních zdrojů pro zájmové a neformální vzdělávání na dálku.

Tradičně přinášímerubriku ke společnému vzdělávání, aktuální nabídku webinářů NPI ČR aprogram vysílání ČT2 UčíTelka pro nadcházející týden.

Stáhnout (PDF, 2.11MB)