Konference Počítač ve škole – od IT produktu k efektivní, účelné a zajímavé výuce

Konference Počítač ve škole je místem pro vzájemnou inspiraci, diskuzi i vzdělávání v oblasti využití ICT ve všech vzdělávacích oblastech RVP. Účastníci mohou během 3 dnů navštívit přes 100 přednášek a workshopů na téma využívání digitálních technologií ve výuce na ZŠ a SŠ.

Publikováno: 12. 3. 2019
Autor: Miloš Bukáček

O konferenci

Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě je již od roku 2003 pořadatelem celostátní konference Počítač ve škole. Na konferenci se pravidelně schází okolo 200 účastníků především ze základních a středních škol, ale i komerčních firem a neziskových organizací, které spojuje myšlenka efektivního využívání digitálních technologií ve vzdělávání.

Třídenní program zahrnuje téměř stovku vystoupení ve formě přednášek a workshopů. O přízeň účastníků se ucházejí na jedné straně svými praktickými příspěvky pedagogové (cca 70 %) a na druhé straně s novinkami ze světa hardwaru a softwaru komerční firmy (cca 30 %).

Konference je otevřená všem zájemcům o vystoupení. Aktivní pedagogové mohou představit příklady dobré praxe využívání digitálních technologií ve výuce libovolného předmětu, zviditelnit svoji školu i diskutovat s kolegy. Firemní účastníci mohou prezentovat praktické ukázky využití svých produktů ve výuce i pro podporu výuky a správu ICT techniky na školách.

Ohlédnutí za rokem 2018

Během konference v roce 2018 tak např. společnost Microsoft představila pedagogům novinky v kancelářských aplikacích, možnosti využití 3D modelování ve výuce i programování jednoduchých her. Společnost K-net Technical International Group poradila správcům sítě se zabezpečením připojení k internetu a představila nástroje pro inventarizaci, správu a monitorování IT infrastruktury školy. Jak na úspěšné zavedení 3D tisku do výuky se dověděli účastníci konference od společnosti Y Soft Corporation, s výběrem kvalitního dataprojektoru a inkoustové tiskárny poradila společnost Epson. Z dalších inspirativních vystoupení lze zmínit problematiku didaktiky výuky digitální fotografie v rámci přednášky Zoner software, programování robotických stavebnic Lego (Eduxe) a VEX (AV Media) nebo cenné rady, jak vytvořit moderní, přehledný a inspirativní školní web (StaWEBnice). A nelze opomenout ani několik desítek vystoupení samotných pedagogů základních, středních i vysokých škol, kteří předali cenné zkušenosti kolegům z celé republiky.